Δυστυχώς, οι περισσότεροι σχεδιαστές συσκευασίας δεν έχουν κανένα απολύτως λόγο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης μιας νέας γραμμής προϊόντων, καθώς η διαδικασία συσκευασίας ξεκινά όταν ο σχεδιασμός του προϊόντος έχει ολοκληρωθεί. Και ενώ αυτό φαίνεται αυτονόητο – αλλιώς θα τους ονομάζαμε “σχεδιαστές προϊόντων” και όχι “σχεδιαστές συσκευασίας” – το να επιτρέπουμε σε κάποιο επίπεδο την συνεργασία ανάμεσα στους σχεδιαστές συσκευασίας και την ομάδα ανάπτυξης των προϊόντων, συχνά οδηγεί σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας.
Από τα χιλιάδες προϊόντα που μπαίνουν στα καταστήματα κάθε χρόνο, μόνο μια χούφτα είναι πραγματικά επιτυχημένα. Πολλές από αυτές τις αποτυχίες οφείλονται στην κακή συσκευασία, η οποία είναι αποτέλεσμα της έλλειψης αλληλεπίδρασης μεταξύ της ομάδας ανάπτυξης του προϊόντος και της ομάδας σχεδιασμού συσκευασίας. Σε γενικές γραμμές, η συσκευασία δεν είναι η μεγαλύτερη ανησυχία των εμπόρων, επιλέγοντας αντ ‘αυτού να επενδύσουν περισσότερους ανθρώπους και πόρους σε στρατηγικές σχεδιασμού της επικοινωνίας και τιμολόγησης και σε όλα τα είδη των δραστηριοτήτων προώθησης. Αναμφίβολα, η διαδικασία συσκευασίας πάσχει από αυτήν την παραμέληση.
![]() |
Packaging Development: Sketching by Pablo Mesia Blanco |
Η συμμετοχή των σχεδιαστών συσκευασίας στη διαδικασία σχεδιασμού και μελέτης του προϊόντος δεν σημαίνει απαραίτητα μεγάλο κόστος. Μάλιστα, όταν γίνει σωστά η συγχώνευση των δύο ομάδων, οδηγεί σε καλύτερα σχεδιαστικά προϊόντα και συσκευασίες που ξεχωρίζουν στο ράφι, αυξάνοντας έτσι τα κέρδη.
Ας εξετάσουμε το ακόλουθο παράδειγμα, που περιλαμβάνει ένα εμπορικό σήμα που επιθυμεί να εισαγάγει ένα νέο είδος αποσμητικού για άνδρες σε συσκευασία των 3 τμχ.. Στη περίπτωση που η συσκευασία και ο τρόπος τοποθέτησης μελετηθεί πριν την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προϊόντος, η τελική συσκευασία θα έχει περισσότερη οικονομία χώρου και καλύτερη εικόνα στα ράφια, αλλά και θα προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερες πωλήσεις.
Εκτός από την εξέταση της σχεδίασης του προϊόντος και της συσκευασίας θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τις απαιτήσεις της αγοράς. Όταν η συσκευασία υπολείπεται σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες είναι καταδικασμένη να αποτύχει στο ράφι.