Η διαδικασία σχεδίασης ενός λογοτύπου πρέπει να έχει ως στόχο να κάνει το λογότυπο άμεσα αναγνωρίσιμο, να εμπνέει εμπιστοσύνη, θαυμασμό, αφοσίωση και σιωπηρή υπεροχή. Παρακάτω ακολουθούν πέντε βασικές αρχές σχεδίασης που διασφαλίζουν ότι το σχέδιό σας πληροί όλα τα παραπάνω κριτήρια:
1. Ένα λογότυπο πρέπει να είναι απλό:
Ένα απλό σχέδιο επιτρέπει στο λογότυπο να είναι ευέλικτο και εύκολα αναγνωρίσιμο. Τα καλοσχεδιασμένα λογότυπα διαθέτουν κάτι το αναπάντεχο ή μοναδικό χωρίς να “πνίγονται”.
2. Ένα λογότυπο πρέπει να μένει αξέχαστο:
Στενά συνδεδεμένη με την πρώτη αρχή. Ένα λογότυπο πρέπει να μένει αξέχαστο στο κοινό και αυτό επιτυγχάνεται με την απλότητα την καταλληλότητα.
3.Ένα λογότυπο πρέπει να είναι διαχρονικό:
Ένα αποτελεσματικό λογότυπο πρέπει να είναι διαχρονικό – δηλαδή, να αντέχει στις δοκιμασίες του χρόνου. Αναρωτηθείτε λοιπόν όταν σχεδιάζετε ένα λογότυπο, θα εξακολουθεί να είναι αποτελεσματικό σε 10, 20, 50 χρόνια;
4. Ένα λογότυπο πρέπει να είναι ευέλικτο:
Ένα αποτελεσματικό λογότυπο θα πρέπει να είναι σε θέση να “δουλεύει” σε ποικίλα μέσα και εφαρμογές. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να σχεδιαστεί σε διανυσματική μορφή, ώστε να εξασφαλίζεται ότι μπορεί να κλιμακωθεί σε οποιοδήποτε μέγεθος. Το λογότυπο πρέπει επίσης να δουλεύει το ίδιο αποτελεσματικά και σαν μονόχρωμο.
5. Ένα λογότυπο θα πρέπει να είναι κατάλληλο για το κοινό που προορίζεται:
Για παράδειγμα, μια παιχνιδιάρικη γραμματοσειρά θα ήταν κατάλληλη για ένα λογότυπο για κατάστημα παιδικών παιχνιδιών, όχι όμως και για ένα δικηγορικό γραφείο.