Η γραμματοσειρά είναι το πρώτο και πιο σημαντικό οπτικό στοιχείο επικοινωνίας, που μεταφέρει το μήνυμα του σχεδιασμού στο κοινό. Σε αντίθεση με τα άλλα οπτικά στοιχεία σε ένα σχέδιο, οι γραμματοσειρές χρησιμοποιούνται για να απεικονίσουν το κείμενο και τις παραγράφους του σχεδίου. Έτσι, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή για να εξασφαλιστεί η αναγνωσιμότητα για ένα ευρύ φάσμα κοινού που θα δει το σχέδιο ή το περιεχόμενο.
Παρά το γεγονός ότι πολλά βιβλία και εργαστήρια προσπαθούν να τονίσουν την προαναφερθείσα έννοια, η αλήθεια είναι πραγματικά σοκαριστική. Πολλοί σχεδιαστές διαπράττουν εγκλήματα κατά των γραμματοσειρών. Μερικά από τα εγκλήματα αυτά σχετίζονται με την γλώσσα και άλλα είναι γενικά και τα βλέπει κανείς σε διάφορες γλώσσες.
Σε αυτό το άρθρο, θα αποκαλύψουμε μερικά από τα εγκλήματα που διαπράττονται.
1. Κακή Αναγνωσιμότητα
Ως σχεδιαστές, δείχνουμε μεγάλο ενδιαφέρον σε δημιουργικές γραμματοσειρές και γραμματοσειρές με ειδικές μορφές, αλλά είναι οι συγκεκριμένες γραμματοσειρές αυτές που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στο σχεδιασμό μας; Πολλοί νέοι σχεδιαστές κάνουν αυτό το λάθος, ενώ χτίζουν ένα ντιζάιν. Παρά το γεγονός ότι το μοναδικό στυλ μιας γραμματοσειράς μπορεί να την κάνει να φαίνεται πιο δημιουργική από τις απλούστερες, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα αναγνωσιμότητας και συγκέντρωσης στον αναγνώστη, ιδιαίτερα σε μεγάλες παραγράφους.
Όταν επιλέγετε μια γραμματοσειρά θα πρέπει να εξετάσετε τα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνεται το σχέδιό σας καθώς και την ποσότητα του περιεχομένου που θα γραφτεί με τη γραμματοσειρά αυτή. Για παράδειγμα για ένα σχέδιο παιδικού παιχνιδιού μπορεί να χρειαστεί να επιλέξετε μια απλή γραμματοσειρά που τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν εύκολα. Από την άλλη πλευρά ένα σχέδιο για μια επιχείρηση απαιτεί αξιοπρεπείς και standard γραμματοσειρές. Οι μεγάλες παράγραφοι συνήθως απαιτούν standard γραμματοσειρές, ώστε να διασφαλιστεί η αναγνωσιμότητά τους και η συγκέντρωση του αναγνώστη.
Σε γενικές γραμμές, αν έχετε σύγχυση σχετικά με τις γραμματοσειρές στο σχεδιασμό σας, επιλέξτε γραμματοσειρές ευανάγνωστες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σχέδια πολλαπλών χρήσεων και μήκη κειμένου, όπως οι Helvetica, Cambria, Arial, και Myriad Pro.
Εδώ είναι ένα παράδειγμα σωστής χρήσης γραμματοσειρών σε σχεδιασμό, και ένα λάθος που πρέπει να αποφύγετε στα σχέδιά σας:

2. Λάθος διάστιχο
Το διάστιχο γραμματοσειράς είναι απλά το διάστημα μεταξύ των γραμμών μέσα σε μία παράγραφο. Αν το διάστημα είναι πολύ μικρό, οι γραμμές θα είναι πολύ κοντά η μία στην άλλη και το κείμενο θα είναι δύσκολο να διαβαστεί. Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα κενά μεταξύ των γραμμών δεν δίνουν επαγγελματική εμφάνιση στο σχεδιασμό και καταναλώνουν πολύτιμο χώρο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προσθέσετε περισσότερο περιεχόμενο στη διάταξη. Συνήθως, το προεπιλεγμένο διάστιχο είναι η καλύτερη επιλογή.
Ορισμένοι σχεδιαστές πρέπει να ρυθμίσουν το διάστιχο ώστε να χωρέσει το κείμενο στο σχεδιασμό τους. Σε περίπτωση που είναι απαραίτητο κάτι τέτοιο, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτό το τέχνασμα προσεκτικά για να διατηρήσετε το κείμενο ευανάγνωστο.

3. Λάθος διαστοιχείωση (Tracking) και γείσωμα (Kern)
Η διαφορά μεταξύ των δύο όρων είναι λίγο συγκεχυμένη, οπότε επιτρέψτε μου να δώσω μερικές διευκρινίσεις πρώτα.
Η διαστοιχείωση αναφέρεται στον χώρο μεταξύ των γραμμάτων. Επηρεάζει ολόκληρη την λέξη σε μια ίση ποσότητα αυξημένου ή μειωμένου χώρου.
Το γείσωμα αναφέρεται στην προσαρμογή του χώρου μεταξύ των χαρακτήρων για να δημιουργήσουν μια σωστή διάταξη γραμμάτων σε μια λέξη. Ο βαθμός γεισώματος σχετίζεται με το γράμμα, που σημαίνει ότι είναι διαφορετικός για κάθε γράμμα.
Η λανθασμένη χρήση διαστοιχείωσης και γεισώματος μπορεί να οδηγήσει σε ασυνεπή εμφάνιση γραμματοσειράς.
Στην παρακάτω εικόνα, μπορείτε να εντοπίσετε τη διαφορά μεταξύ των δύο όρων.
